Segart

Segart es un municipi de la comarca del camp de morvedre, Valencia, situada als peus de la muntanya Garbi, la Mola de Segart, el Puntal de l'abella ,el Puntal del Meliget, Penya Roja, el Prao, el Rodeno, el Puntalet, el Salsero, el Murtal, Coberta Raboça, el Bort i el Rodeno del Moreno.
      Font de Sant Josep, Font del Campaner, Font del Llavaner, Font del Salt, Font de Jaume, Font de Sant Carlampio, Font del Meliquet, Font del Barbut i Font del Mistero.
      El relleu es un tanat accidentat en la vertent qe baixa cap al riu Palancia. Entre els barrancs estan els de la font el Meliquet i de Segart o Palmerat.
      El medi climàtic es propi de les zones mediterranes ja que apesar de la seua altitut es troba a uns 14km del mar.
      Segart esta amagat en les contraforts de Serra Calderona y es tan intim que fins les cases deixen la clau ficada en el forellat. Fa olor a arbres i a resina calenta per el sol, i te el rumor de l'aigua que alimenta el llabaner. Es canalitza l'aigual del manatila y les dones van amb garrafes d'agua y botiges a buscar l'aigua per al menjar i el sopar.
      La vegetació està composta per pins romers llentiscle i tino y altres especies. El termin municipal de Segart esta dins del parc natural de la Serra Calderona.
      L'economia esta basada tradicionalment en l'agricultura. En el secano predomina el cultiu de oliveres armelers i garrofera junt a la mineria. En la zona de regadiu el cultio majoritari es el taronjer y la el sol es treballat en regim de propietat. Actualment posseix poca industria pero el sector serveix s'anfocat cap a l'hosteleria i el turisme rural. L'agricultura ha anat evolucionanat per a cultivar productes amb matjor demanda en el mercat, tene cultius de regadiu i de seca.
      Fins la creació del parc natural de la Serra Calderona es realitzaba l'extracció de pedra arenosa denominada roig que s'utilitzaba per a la contrucció i l'acondicionament dels carrers com llambordes
      El dia 14-05-2010 l'alumnat de l'escola Sant Pere Apostòl van fer una eixida a Segart, i el alumnes de tercer y cuart de l'ESO feren taller per al alumnes mes petits de l'escola, aon les classes es dividien dos gups i anaven de taller en taller fent diverses activitats.
Els tallers els van decidir el profesorat, i els van organitzar el alumnes mes majors de l'escola, els quals eren el monitor durant 20 minuts per grups. Els tallers i els responsables de cada taller son:

Tallers / Responsables Alumne Almune Alumne
Iniciacion a la orientacion Hector Raul
Orientacion espacial Santi.S Octavio
Segart, el poble Yasmina Nubia Maria.M
Iniciació al senderisme Borja Pablo
Rastreig Fotogràfic A.Molina Lamberto
Iniciacio al relat Alexis Ruben
Relat A.Simon Miguel
Dibuix artistic Daniel.R Andrei
Teatre Celia Yao Shara
Jocs Raul Rodrigo Maria.R
Iniciacio a la pintura Raquel Vanesa
Pintura Maxi Santiago.R
Ball Elsa Leidy
Manualitats Laura Vicky
Puzzle Ivan Urbano David Aranguren

Per a mes informaciò click en Segart

A continuacióvos mostrarem les imatgens de l'escursion:

Tambe hem fet unes entravistes a dos alumnes, un noi i una noia, que han participat en els tallers i això és el ue ens han dit:
Alumnat de primer de primaria:
Quina es la activitat ie mes t'ha agradat?. Per que?:
Nuria Rubio: Puzzles, perque encara que ens guanyaren els altres em baig dibertir
Pablo Perales:Pintura, perque m'agrada dibuixar
Quina activitat t'agrado meinys?. Per que?
Nuria Rubio:Jocs, pere sempre guanyaven els altres.
Pablo Perales:Puzles, perque no m'agradan fer puzles.

Alumnat de segon de primaria:
Quina es la activitat ie mes t'ha agradat?Per que?:
Carla Alviol:Pintura, perque a mi sempre m'ha agradat acolorir amb diferents colors
David Gomez: Jocs, perque m'agrada jugar
Quina activitat t'agrado meinys?. Per que?:
Carla Alviol: Puzles, perque eren molt difícils.
David Gomez:Dibuix, perque no m'agrada dibuixar

Alumnat de quart de primaria:
Quina es la activitat ie mes t'ha agradat?. Per que?:
Carlota Belda: Dibuix, perque m'agrada dibuixar